Zlé trávenie

TrávenieTrávenie je celkový proces spracovania potravy od úst až po jej vylúčenie konečníkom a je pôvodom všetkých chorôb ak sú vynechané psychické, psychosomatické a úrazové zdravotné problémy. Ako sa človek stravuje tak sa aj cíti a umiera. Telo nie je odpadkový kôš ako si poväčšina ľudí myslí a je nemysliteľné aby do neho hádzal doslova odpad v podobe neustále spracovaných potravín. Je to až na smiech, keď sa človek neustále sťažuje na svoje zdravotné problémy a pri tom neustále hltá odpady zamorujúce jeho telo. Kde berie tú drzosť sa sťažovať? Zdravie nie je náhoda, túto skutočnosť sa snažím dávať ľudom čo najviac na vedomie. Ale výhovorky typu, že boh ho potrestal, to je karmou alebo ešte lepšie že choroba je iba o náhode sú skutočne neuveriteľné. Určite všemohúci najláskavejší boh (ak teda existuje),  ktorý je stotožnenie dobra, trestá ľudí rakovinou, infarktom, mŕtvicou, alergiami a podobne. To je na zasmiatie, čistá naivita. A že by bolo zdravie náhodou? Nebuďme smiešny, určite dobre poznáte ľudí čo sa stravujú zdravo a diametrálne sa odlišujú od ľudí zo zdravotnými problémami. Sú plný energie, pohody, dobrej nálady kdežto u chorých ľudí je to skľúčenosť, ľutovanie sa, psychické problémy a tak ďalej. Ako je možné, že ľudia stále neveria, že práve stravovanie odzrkadľuje ich zdravotný stav? Je to ignorácia, ľahostajnosť, pohodlnosť, nechcenie? Pravdepodobne všetko dokopy. Žiť si v nevedomí, hlúposti a s chorobami je asi príjemnejšie ako byť zdravý a tešiť sa zo života.

Strava a jej vplyv na trávenie

Začnime teda po poriadku. Naša strava je dôležitá rovnako ako drevo do pece. Budem používať toto prirovnanie aby som ukázal podobnosti ako celé trávenie funguje. V peci drevo krásne horí, zatiaľ čo keď hodíte do pece niečo z umelej hmoty tak sa to prejaví na čiernom jedovatom dyme a smradu. To isté platí aj pre náš organizmus. Keď hodíme do našej pece v našom prípade tráviaceho systému umelé potraviny typu hamburgery, smažené jedlá, potraviny s konzervantami a milión emulgátormi a tak ďalej, prejaví sa to v podobe zahlienenia, osteoporózy, vysokého tlaku, rakoviny, vlastne všetkých zdravotných problémov. Tak isto ako pec zvládne pohltiť plast, tak isto vie aj telo pohltiť umelé potraviny. Ale za akú cenu? Za cenu zadymenia, jedovatého smradu alebo chorôb? V tomto sa často človek ulakomí na myšlienke, že niečo zjedol a neochorel z toho. Veľmi naivné myslenie. Človek ako by potreboval okamžitý dôkaz, že ako náhle niečo skonzumuje, ochorie. Takto to ale predsa nefunguje, to už by bolo celé ľudstvo dávno pod hlinou. Príroda nás má natoľko rada že nám stále dáva druhú šancu aby sme svoje stravovacie návyky napravili. Po neustálych stravovacích prehreškov sa po čase začnú prejavovať varovné signály v podobe rôznych menších zdravotných problémov, ktoré často človeku nevadia v domienke, ako zrazu prišli tak aj zrazu odídu. Omyl,  pokiaľ sa ale aj tieto varovné signály budú naďalej ignorovať, prírode už nebude nič ostávať ako len splniť želanie nenapraviteľného človeka. Ako sa hovorí: Kto chce kam, pomôžme mu tam. Ako sa komín pece zanáša od sadze zo zlého spaľovania tak tým istým spôsobom sa zanáša aj náš organizmus. Nakoniec, keď je už komín preplnený sadzou, dym vychádza do priestoru a začmudí všetko naokolo. V našom organizme to prechádza do zdravotných problémov, po absolútnej ignorácií až k rakovine.

Tráviaca sústava

Zlé trávenie

Priebeh trávenia v jednoduchosti

  1. Potrava je rozžutá a zmiešaná so slinamy, ktoré sústo zvlhčia aby bolo lahšie strávitelné a pomocou enzýmu amyláza štiepia škrob na maltózu.
  2. Následne je prehltnutá a prechádza pažerákom do žalúdka
  3. V žalúdku žalúdočné kyseliny natrávia potravu a zničia nežiadúce baktérie. Hlavnými zložkami žalúdočnej kyseliny sú enzýmy pepsín a katepsín. Kyselina chlorovodíková zabraňuje kvaseniu a ničí baktérie.
  4. Obsah žalúdka sa presúva do tenkého čreva postupne v rozmedzí 15 až 20 sekúnd. Vyprázdnenie žalúdka závisí od zloženia potravy. Mäso a tučné jedlá môžu ostať v žalúdku až 6 hodín. Natrávená potrava sa dostáva cez vrátnik do dvánástnika, kde sa vylučuje žlč a pankreatická šťava, ktoré sa podielajú na odbúraní živín.
  5. Potrava sa dostáva ďalej do tenkého čreva, ktoré absorbuje z potravy potrebné živiny ako bielkoviny, tuky, cukry, vitamíny, minerály a stopové prvky.
  6. Trávená potrava sa prechodom cez črevá mení na stolicu a peristaltickým pohybom sa vylučuje von do hrubého čreva až po konečník.

Strava ako drevo do pece (energia) musí obsahovať čo najviac už tisíc krát omieľaných vitamínov, enzýmv, minerálov a stopových prvkov. Toto všetko obsahuje surová strava, t.j. čerstvá zelenina a ovocie bez akejkoľvek tepelnej úpravy. Je pravda, že v dnešnej instantnej dobe ovocie a zelenina už nemajú až taký podiel výživových látok ale stále dostatok na to aby pokryli základné potreby ľudského tela. Napadla vás teraz po tejto vete myšlienka, že to môžete použiť ako výhovorku aby ste nemuseli konzumovať surovú stravu? Pevne verím, že nie. Ak áno je na čase prehodnotiť svoje postoje ku svojmu zdraviu.

Často sa stretávam s argumentom, že plno chorôb je dedičných a nedá sa s nimi už nič robiť. Nie je to také jednostranné, dedia sa hlavne zlé stravovacie návyky a zlozvyky, ktoré vedú k tým istým chorobám čo mali naši predkovia. Samozrejme, predispozícia zdedená po predkoch tu hrá tiež polovičnú úlohu ale pri správnom stravovaní sa žiadna z chorôb nemusí prejaviť, ako iridológ to dobre viem. A zasa sme pri tom ako taká dedičnosť vie dobre poslúžiť ignorantským ľudom aby niečo urobili so svojim zdravím. Táto výhovorka je veľmi častá u alopatických lekárov, keď už si nevedia rady s konkrétnym zdravotným problémom a tému uzavrú vetou "to je dedičné". A s tým sa má človek uspokojiť? Na zaplakanie.

Zásady a odporúčania pri stravovaní:

  • Zahrnúť do svojej dennej stravy aspoň 50% podiel surovej zeleniny a ovocia. To znamená, že ku každému jedlu si dať aspoň rovnaký podiel zeleninového šalátu.
  • Nepiť minimálne 30 minút pred a po jedle. Tým že zriedite žalúdočné kysliny tekutinou, automaticky zničíte začiatok trávenia. Platí to aj pre polievky. Proste pre všetko tekuté.
  • Obmedziť mäso na 1 až 2 krát do týždňa. Osobne si myslím, že konzumovať mäso by mal iba ten človek, ktorý už dobre pozná svoje trávenie a svoj zdravotný stav.
  • Nekombinovať ovocie s jedlami (kompóty a podobné zvrhlosti). Ovocie vždy osobitne aby nevzniklo kvasenie.
  • Konzumovať jedlo vždy v pohode bez vonkajších vplyvov. Nejesť za chôdze, pod stresom alebo rýchlo. Urobiť si na jedlo čas.
  • Poriadne prežuť jedlo v ústach čím docielime uľahčenie tráveniu.
  • Prestať jesť kyselinotvornú stravu.
  • Sladké veci majú byť občasný pôžitok pre potešenie a nie každodenná rutina. Múčniky po jedle sú najväčšou skázou pre organizmus. Ako náhle si dáte niečo sladké po jedle, pankreas sa zaktivuje a bude sa venovať rýchlo sladkému aby ho mohlo čo najrýchlejšie odbúrať. Žlčník sa vypne a nenatráveny pokrm začne ďalej v črevách hniť - kvasiť.
  • Konzumovať zakysané výrobky typu jogurty, kefír, bryndza a podobne pre rast probiotík v črevách. Snažte sa zohnať tieto produkty v čo najvyššej kvalite. Activia, actimel a rôzne reklamou natlačené produkty môžete rovno hodiť do koša.
  • Kupovať kvalitnejšie výrobky. Nemám hneď na mysli výrobky z bioshopu. Pár dobrých potravín sa dá nájsť aj na pultoch komerčných reťazcov. Aby ste vedeli ktoré to sú musíte začať čítať etikety na obaloch. Nechce sa vám? Trpte ďalej.
  • Obmedziť pečivo a celkovo výrobky z obilnín, ktoré majú veľký dopad na zahlienenie organizmu a dýchacie problémy. Keď už musíte zjesť pečivo alebo chleba, odporúčam vám ho jesť aspoň 2 dni staré alebo poriadne prepečné napríklad v hriankovači.

Žalúdok a žalúdočná kyselina

Žalúdok a žalúdočná kyselinaŽalúdok, to je prvá obranná línia nášho zdravia. Hlavné úlohy žalúdku a jeho žalúdočnej kyseliny, ktorá má okolo 1 - 2 pH sú ničenie mikroorganizmov v potrave a natrávenie potravy. Väčšina mikroorganizmov neprežije pod hodnotou žalúdočnej kysliny pH 3 až na výnimky ku ktorým patrí napríklad baktéria helicobacter pylori. Preto je nutné aby žalúdočná kyselina nestrácala na svojej kyselosti a aby bola dostatočne žalúdočnou stenou vylučovaná. A to nás privádza ku bodu číslo jedna, stravovanie. Práve kvôli nevhodnému stravovaniu sa naša žalúdočná kyselina (HCL - kyselina chlorovodíková) ničí a prestáva produkovať. Jedným z najväčších fó-pa je konzumovanie nápojov popri jedení a polievok pred hlavným jedlom. Keby sa to človek odnaučil, predišiel by mnohým zdravotným problémom ako je pálenie záhy, spomínaný helicobacter pylori, nadúvanie, grganie, plynatosť, žalúdočné vredy, prekyslenie žalúdka a podobne. Okrem ničenia mikroorganizmov slúži žalúdočná kyselina na natrávenie potravy, t.j. rozloženie potravy na formu vhodnú pre ďalší proces trávenia v črevách. Ak by človek mal nedostatok žalúdočnej kyseliny, potrava by sa nerozložila dôkladne alebo skoro vôbec a takto nenatrávená by putovala ďalej do tráviaceho systému čriev, kde by začala hniť a pomaly sa rozkladať. Tým pádom trpia orgány ako pečeň, žlčník, pankreas a vôbec celkovo dvanástnik, ktoré musia vynaložiť mimoriadne úsilie aby bola potrava aspoň tak dobre strávená aby mohla putovať ďalej do tenkého čreva. Takýmto spôsobom sa dané orgány oslabujú a vedú ku rôznym zdravotným problémom.

Čo negatívne ovplyvňuje žalúdočnú kyselinu

  • nápoje ako káva, tvrdý alkohol
  • zle kombinovaná strava
  • umelá a večne upravovaná strava
  • veľké porcie stravy
  • hltanie nerozžutej stravy
  • stres

Tenké a hrubé črevo

Hrubé a tenké črevoČrevá sú druhou obrannou líniou a musia pracovať čo najlepšie. Od nich závisí všetok príjem vitamínov, minerálov a stopových prvkov. Aby sme však tieto výživové látky do tela dostali, potrebujeme enzýmy, ktoré sa nachádzajú iba v surovej nespracovanej strave (ovocie a zelenina). Pri každom tepelnom upravení potravy nad 42 °C dochádza k ich zničeniu. Enzýmy sú špeciálne bielkoviny a biokatalizátory, ktoré spôsobujú chemické reakcie pre príjem živín. Funkcia enzýmov je ďaleko väčšia ako len štiepenie cukrov, bielkovín a tukov. Každá zle spracovaná potravina pri ktorej chýbajú potrebné enzýmy tvorí nános čo zapríčiňuje plno civilizačných chorôb. A zase sa dostávame na začiatok, ku zlému stravovaniu. Potom sa človek čuduje, že je obézny, má kožné problémy, zápchu, hemoroidy atď. Bodaj by aj nemal. Nikdy ale nič nie je stratené, príroda vie byť milosrdná. Preto ak má človek aký koľvek problém je tu vždy možnosť očisty organizmu (detoxikácia), ktorá vie dobre reštartovať zanedbaný organizmus, hlavne očista hrubého čreva - klystír. Pre dobrý chod čriev (peristaltika) a správne fungovanie potrebuje náš organizmus tieto veci:

  • enzýmy (surová strava - ovocie, zelenina)
  • vitamíny, minerály a stopové prvky (surová strava - ovocie, zelenina, alebo výživové doplnky)
  • probiotiká (kultúry baktérií)
  • vlákninu (surová strava - ovocie, zelenina, alebo výživové doplnky)
  • pitný režim (min. 1,5L denne, vzorec pre optimálny pitný režim: vaša váha x 0,030 = vaša potreba v litroch)

Enzýmy sme si povedali že potrebujeme hlavne na rozkladanie potravy. Ďalšou nutnosťou sú probiotické kultúry potrebné na ochranu tráviaceho systému (tvoria až 70% obranných látok) pred baktériami. Ničia ich hlavne antibiotiká, hnačka a zlá strava. Akú stravu konzumujete také baktérie si pestujete. Pokiaľ budete konzumovať potraviny, v ktorých sa nachádzajú plesne a kvasinky, dostanú sa vám do tráviaceho traktu, pri čom nebudete mať dosť obranyschopných probiotík, rozmnožia sa vám plesne a kvasinky. A čudujte sa svetu, človek dostane napríklad Candidu albicans. Preto je nutné dopĺňať náš organizmus probiotikami v podobe zakysaných výrobkov alebo výživových doplnkov. Veľmi potrebná je aj vláknina, ktorá funguje ako kefka na črevá, naberá na seba voľné radikály a nečistoty, podporuje peristaltiku čreva. Taktiež je vláknina dôležitá ako potrava pre probiotické klutúry.

Môže človek zmeniť svoje stravovacie zlozvyky?

Aby človek pochopil celý proces zdravia a stravovania ako takého musí byť inteligentný, nemyslím tým byť inteligentný pedagogicky z učebníc ale vnútorne. Musí mať vnútornú inteligenciu, chápať podstatu bez toho aby od skutočnosti utekal alebo ju odsudzoval. Žiaľ dnešná strava mnohých ľudí tak zlomila, že jeho vnútorná inteligencia je v nenávratne. Menej vnútorne inteligentný človek sa pozná podľa toho, že berie plno chemických liekov a stále pevne verí, že sa uzdraví aj po popri tom, že ich berie nenormálne dlhú dobu a nič sa na jeho zdravý nemení. Takým ľudom sa tuším hovorí hlupák. Je na čase aby sa ľudia prebrali z tej nekonečnej letargie a zobrali si svoje zdravie do svojich rúk a pevne ho uchopili. Nenechali sa oklamať tézami, že niečo nejde, to už je stratené, to je zdedené a podobne. Je to váš krásny život a vaše zdravie. Ak som vás náhodou článkom nejakým spôsobom nahneval alebo nebodaj urazil, tak som rád, článok padol na úrodnú pôdu.

Zdielať článok:

Upozornenie:
Informácie, ktoré sú zverejnené na tejto stránke nie sú lekárskym odporúčaním. Poznatky a názory, ktoré tu prezentujem sú buď moje osobné alebo prevzaté od iných autorov. Ako autor tejto stránky neberiem na seba žiadnu zodpovednosť. Rozmýšľajte svojím zdravým a logickým rozumom a uvážte čo je pre Vás správne. Radšej sa pýtajte ako by ste mali urobiť nejakú hlúposť, zdravie máte predsa len jedno.
Ochrana osobných údajov

Stiahnuť a prezrieť: ochrana osobných údajov

Články - Zdravotné problémy
Aký je váš názor?
Donútila vás hľadať alternatívne riešenia nedôvera k dnešnej medicíne?
22%
66%
13%
Spolu: 566 hlasov
Náhodné články
irisdiagnostika
Očista hrubého čreva - Klystír

Prvá obranná línia proti chorobám je v našich črevách, ktoré musíme udžiavať čisté pomocou klystíru.

irisdiagnostika
Zápal močových ciest a mechúra

Ako odstrániť zápal z močových ciest a mechúra, ktorý trápi stále viac a viac ľudí.

irisdiagnostika
Pálenie záhy (pyróza)

Pálenie záhy nie je o prekyslení žalúdka, ale práve naopak, o nedostatku žalúdočnej kyseliny.